20240107 130720

Tåsingetur i dagsfrost d. 7. januar

Foreningsmedlemmer Jonas Jensen og Jakob Humaidan tog ekstra varmt tøj på og tog en tur rundt på Tåsinge med fiskestangen i dagsfrost søndag d. 7. januar.

Jonas Jensen beretter:

Turen havde selvfølgelig været planlagt i noget tid. Så da vi stod op til et termometer, som viste adskillige frostgrader udenfor, vidste vi godt, at det ville blive svært - men afsted, det skulle vi! Bevæbnet med varm suppe, en hel liter kaffe og 2 basser var vi sikre på, at det ville blive en skøn fisketur trods svære forhold.

Vi fandt en lille krog på Sydtåsinge, hvor solen skinnede, og vi var i læ for vinden. Når man starter med at skulle træde hul i isen, så er det koldt! Men vi gav den gas langs kysten i 2-3 timer og prøvede flere forskellige agn af, som vi troede gevaldigt på. Herefter nød vi en varm omgang karrysuppe med et ekstra spif chilli til lige at fjerne det værste lag rimfrost fra uldsokkerne.

Efter vi havde fået varmen, pakkede vi kareten og kørte til dagens andet spot ved Vornæs. Fra bilen skulle vi kun gå cirka 200 meter for at komme ned til vandet, men vi var så heldige at spotte et vildtveksel på vejen, hvor to rådyr hoppede ud lige foran os - det var et smukt syn! For mange lystfiskere er naturoplevelsen og hyggen ligeså vigtig som det at fange fisk, og det kan jeg kun bakke op om.

Efter knap 2 timers fiskeri på spottet blev vi enige om at runde dagen af, da sollys hurtigt kan blive en mangelvare på denne årstid. Der er nu heller ikke noget bedre end at komme hjem og tænde op i brændeovnen efter en god vintertur på kysten.