Juniorafdeling

Juniorafdelingen i Svendborg Sportsfiskerforening er det helt rigtige sted, hvis du er i aldersgruppen 13-17 år og har lyst til at få en masse gode oplevelser med lystfiskeri.

Man kan også deltage som minijunior, hvis man er 11-12 år. Deltagelse i fisketure skal så ske i følge med en forælder eller en anden voksen.

Klubaftener er fra kl. 17-19 i foreningens klubhus på Dronningemaen 39, 5700 Svendborg. Fisketure er typisk af 3 timers varighed, medmindre andet fremgår af turbeskrivelsen. Du kan se, hvornår der er klubaftener og fisketure i aktivitetskalenderen, og du kan læse mere om selve fisketurene i turprogrammet.

Du kan melde dig ind i foreningen som junior her.

Du kan finde juniorafdelingens aktivitetskalender for 2024 her.

Du kan finde juniorafdelingens turprogram for 2024 her.

Du kan se Svendborg Sportsfiskerforenings juniorudvalg her.

Hvad sker der på en mandag?

Klubaften i klubhus: 17.00 - 19.00
Klubaften på fisketur: 17.00 - 20.00

I den lyse del af året tager vi ofte på fisketure rundt omkring på Sydfyn. Når dagene bliver kortere, og vi kommer ind i vinterhalvåret, skal vi i klubhuset lave blink, spinnere og binde en masse fluer. Vi gør fiskegrejet klar til de næste mange ture, og hvad vi ellers finder på.

Særlige mandagsaktiviteter:

Mandag d. 13. maj kl. 17.00 - 19.00
Vi laver rig til pighvar-turen og ser film om pighvar-fiskeriet på vestkysten.

Mandag d. 3. juni kl. 17.00 - 20.00
Christian Eriksen kommer og fortæller om fiskeriet i Odense Å. Han giver tips og info, så vi er klar til turen til Odense Å.

Mandag d. 10. juni kl. 17.00 - 20.00
Kokken Christopher hjælper os med at lave lækker bålmad. Vi sanker råvarer i naturen til vores mad. Der er mange lækre fødevarer, som kan sankes på stranden. Det kan være frugter, bær, urter og grønt samt muslinger, rejer og krabber ved kysten.

Alt dette tilbereder vi over bål på stranden.

Mandag d. 24. juni kl. 17.00 - 19.30
Vi går vi på sommerferie. Vi hygger med grillmad og sodavand. Vi ønsker hinanden en god sommerferie med flex på klingen.

Mandag d. 2. december kl. 17.00 - 20.00
Vi går på juleferie. Vi hygger med pizza og sodavand og spiller julebanko med lækre gevinster (fiskegrej). Vi ønsker hinanden en glædelig jul og et godt nytår.